6 Nisan 2021 Salı

FAS' TA EVLİLİK IŞLEMLERINDE IZLENECEK YOL. FAS' LI EŞIM VE AILESI ILE ARAM NASIL ?


Bir başka konu ile merhaba.  Fas vatandaşı ile evlilikte izlenecek ilk yol insan ticaretine bulaşmamak. Fas' tan gelin getireyim diyenlere itibar etmemek. Uzak durmak.  İş nedeniyle, eğitim nedeniyle, seyahat nedeniyle veya akraba arkadaş aracılığı ile tanıştınız. Kısaca akla yatkın bir neden ile tanıştınız ve evlenmek istiyorsunuz. Bununla ilgili bir video içeriği hazırladım. İzlemek için tıklayınız. 

https://youtu.be/88f-V820rT8


Blog yazısı ile konuya devam ediyorum. Turkiye' de evlenecekseniz es adayinizin ülkemizde ikametgâhi olmalı. Bu tamamda yetkili makamlara başvurun ve Fas' lı eş adayına istenen belgeleri iletin. Ana dilinizin konuşulduğu ülkede evlilik işlemleri  zorlamaz diye düşünüyorum.  Evliliğinizin Fas' ta geçerli olması için Fas konsoloslugu Türkiye ile iletişime geçin.. Neler isteniyor öğrenin. Fas' à bildirmezseniz eşiniz  sistemde bekar görünür. 


Fas' ta evlenecekseniz Rabat Büyükelçiliğinin sayfasına girip sizden istenen belgeleri eksiksiz hazırlayın. Tercüme, apostil detaylari çok önemli. Atlamayın. Emeğiniz çöpe gitmesin. Yine es adayından istenen belgelerde de apostil ayrıntısı varsa dikkat edin. İlk Rabat Konsolosluguna gideceksiniz. Sonra sizi yonlendirecekler. Kimi 1 haftada kimi 2 haftada evleniyor. Kimi de aylarca evlenemiyor sırf eksik evrak yanlış davranış yüzünden. Sabır, maddiyat, maneviyat istiyor bu işler. 

Geçmiş zaman bizim evlilik işlemleri iki hafta sürmüştü diye hatırlıyorum.  


Gelelim eşim ve eşimin ailesi ile aram nasıl konusuna... Bununla ilgili de video yayınladim. Linki için tıklayınız. 

https://youtu.be/kdF_IfX0-FQ

Eşimle anlaşıyoruz. Birbirimizi tamamlıyoruz. Çok konuşan insanlar değiliz. Boş konuşmayız.  Tartışmayız. İkimizinde kişisel alanı var. Karşılıklı çaba, özveri ile on senedir gidiyor. 

Ailesi ile aramda muhteşem bir uyum yok àma orta yolu bulduruyoruz. Herkes birbirine nasıl davranması gerektiğini biliyor. Ben gurbette gelinim diye beni ekstra hoş tutuyorlar. Kalabalık bir aile. Bu yönde bazen zorluk yaşıyorum ama artılar ve eksiler dengesi diyelim buna da. Küslük vs yok. Geçiniyoruz kısaca. 

Zaten Fas' lı kayınvalide ve kayinpeder zorlamiyor insanı. Görümce, elti muessesine de mesafeli olursanız o iletişim sağlıklı ilerler diye düşünüyorum... 

Son satıra geldik. 

Görüşmek dileğiyle, 

SEVDA 🍀






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder