6 Nisan 2021 Salı

FAS' TA ÇOK TÜRK VAR MI ? FAS HALKI TÜRKLERI SEVIYOR MU ?


Fas ' tan merhaba. Uzun aradan sonra blog yazmaya kaldığım yerden devam ediyorum. 

Başlıktaki ilk sorunun cevabindan başlayacağım ama öncesinde konulara istinaden yayınladığım videoların linkini ekliyorum. Ola ki izlemek isterseniz. 
Fas' ta çok Türk var mı ? 

Fas halkı Türkleri seviyor mu ? 



  Benim gibi Fas' ta uzun süreli yasayanlar dışında iş nedeniyle gelip 1 sene 2 sene çalışıp dönenleri de sayarsak Fas' ta yaşayan Türk sayısı azımsanmayacak kadar fazla.  Evlilik nedeniyle burada yaşamayı seçen Türklerden bir bölümü burada iş kurmuş ve değirmenini döndürüyor. Yine iş nedeniyle bu ülkeye gönderilen Türklerden bir bölümü burada iş kurup, yaşamayı tercih ediyor. 

Türkler arasi iletişime geçelim. 

Her şehirde birbiri ile görüşen insanlar var. Erkeklerin iletişimi genelde iş bağlantısı oluyor. Kadınların iletişimi de ya eşlerinin iş bağlantısına dayalı bir iletişim (Gör beni göreyim seni türünden) veya gurbette dost, arkadaş ihtiyacından doğan samimi bir dost arayışı ile oluşan iletişim.  İhtiyaca yönelik kısaca iletişimler. 

Benim görüştüğüm arkadaşlarım var mı? 

Olsa dukkan sizin.😂 Saka bir yana bunda yıllar önce Tanca' da yolumun kesiştiği super üç dostum oldu. Bu ülkeden taşındılar ama dostluğumuz baki kaldı. Video yayınladıktan sonra Tanca' da yaşayan bir Türk hanım bana ulaştı ve tanışmak istediğini söyledi. Ortak muhabbet konumuz da çok olunca kaynastik. Arkadaş olduk. Onun disinda tabi ki burada yaşayan çok sayıda Turk var fakat iletişimde değiliz. Tercihler. 

Kazablanka' da tanıdığım iki Türk aile var bu arada fakat aime ziyareti dışında gitmediğimiz için onlara da uzağım.  

İnsan nerede olursa olsun kafasının uyusa ağı insan arıyor. Yoklukta gideri var mantığı ile arkadaşlık, dostluk kurulamıyor. En azından benim için böyle. 

 Gelelim Fas halkı Türkleri seviyor mu konsuna...

EVET! Burada insanlar Turkiye' yi, Türkleri çok seviyor. Buna sebep İstanbul, dizi filmler, takip ettikleri sanatçılar gibi gibi.  Siyasi ve Ticari ilişkilerin iyi olması da Fas halkının Türkiye ve Türklere olan sevgisini guclendiriyor.

İnsanlar Türkiye ve Türk halkını seviyoruz demesine rağmen ve bunu içtenlikle söylüyorlar videoda dislike tuşuna basanlarin olması gerçekten üzücü. Hatta bazı hadsiz yorumlara da denk gelmiştim, ülkemizden bazı kişilerin irkçılık ve hakaret söylemi barindiran yorumlarına. Tabi ki onları uçurdum. Yakisiksizdi. 

Sona geldik... 
Görüşmek üzere diyorum. 
SEVDA 🍀


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder